Σε κρίσιμη καμπή η Γερμανική εμπορική Ναυτιλία.
Κερδισμένη από την κρίση θα είναι η ελληνική ναυτιλία λέει η γερμανική Handelsblatt
Τονίζεται ότι στον κλάδο της ναυτιλιακής βιομηχανίας στη Γερμανία απασχολούνται περίπου 400.000 άτομα. Τυχόν αναγκαστικό κλείσιμο κάποιων εταιρειών του κλάδου ή αναγκαστική μείωση των δραστηριοτήτων τους θα σημάνει απολύσεις και απώλεια θέσεων εργασίας.
Είναι άξιο να τονιστεί ότι οι γερμανικές ναυτιλιακές έχουν στηρίξει τη δραστηριότητά τους και την επέκτασή τους όλα αυτά τα χρόνια πολύ περισσότερο στην παραδοσιακή μορφή χρηματοδότησης μέσω τραπεζών και πολύ λιγότερο στις νέες μορφές χρηματοδότησης, όπως π.χ. μέσω της εισαγωγής σε ξένα χρηματιστήρια, όπως επιτυχώς έκαναν οι ελληνικές ναυτιλικές εταιρείες και οι Έλληνες εφοπλιστές.
Οπότε η αποχώρηση μιας μεγάλης τράπεζας με ισχυρό μερίδιο αγοράς στον κλάδο καθώς και τα όποια προβλήματα παρουσιάζονται στον τομέα της τραπεζικής χρηματοδότησης το τελευταίο διάστημα, λόγω της αλλαγής πολιτικής κάποιων τραπεζών στον τομέα της χρηματοδότησης προς πιο συντηρητική κατεύθυνση (κυρίως μετά την εισαγωγή των νέων, πιο αυστηρών κανόνων Basel III) και των αυστηρότερων κανόνων εποπτείας, καθιστούν πιο ευάλωτη τη θέση κάποιων εταιρειών του κλάδου και απειλούν την ύπαρξη άλλων.
Με βάση αναλυτές του χώρου, περισσότερα από τα 2/3 των γερμανικών εταιρειών της ποντοπόρου ναυτιλίας αντιμετωπίζουν μικρότερα ή μεγαλύτερα προβλήματα χρηματοδότησης.
Πιο συγκεκριμένα, περισσότερες από 2.500 γερμανικές ναυτιλιακές έχουν γραμμές πίστωσης από γερμανικές τράπεζες και γερμανικά funds, ενώ πάνω από 800 από αυτές βρίσκονται στο φάσμα της χρεοκοπίας.
Και η αναφορά στους Έλληνες
Είναι άξιο λόγου ότι τόσο αναλυτές του κλάδου όσο και ο οικονομικός γερμανικός Τύπος (πρόσφατο σχετικό άρθρο της γερμανικής οικονομικής εφημερίδας Handelsblatt) αναφέρουν ότι η εν λόγω αρνητική συγκυρία στη γερμανική ναυτιλιακή βιομηχανία ενδέχεται να αποβεί προς όφελος των Κινέζων και κυρίως των Ελληνών εφοπλιστών, οι οποίοι μπορεί να σπεύσουν να αγοράσουν σε φθηνές τιμές τα μεταχειρισμένα πλοία των γερμανικών ναυτιλιακών που παραπαίουν, καθότι οι Έλληνες, όπως αναφέρουν ειδικοί του κλάδου, επενδύουν πάντα αντικυκλικά, ήτοι αγοράζουν σε καιρούς ύφεσης και επενδύουν σε καιρούς κρίσης, σε αντίθεση με τους Γερμανούς συναδέλφους τους.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, οι Έλληνες εφοπλιστές πολύ έξυπνα απείχαν από την αγορά πλοίων την περίοδο της άνθησης της ναυτιλίας και της αύξησης των τιμών των πλοίων (2003 - 2007), ενώ φέτος, έτος κρίσης, επένδυσαν περισσότερο από κάθε άλλο εφοπλιστικό κράτος περί το 1,6 δισ. δολ. ΗΠΑ για την αγορά μεταχειρισμένων πλοίων και παρατηρούν με μεγάλο ενδιαφέρον τις εξελίξεις στη γερμανική ναυτιλιακή βιομηχανία, έχοντας ενδιαφέρον για μεταχειρισμένα τάνκερ και κυρίως κοντέινερ 7 ως 17 ετών.
Οι Γερμανοί εφοπλιστές, αντίθετα, επένδυσαν μεγάλα ποσά την περίοδο της άνθησης, έχοντας αγοράσει με τραπεζική χρηματοδότηση τις περισσότερες φορές πλοία σε υψηλές τιμές, οι οποίες αυτήν τη στιγμή έχουν μειωθεί ως και 50%.
Όπως αναφέρει αναλυτής της εξειδικευμένης ιδιωτικής γερμανικής τράπεζας Berenberg Bank είναι καιρός και οι γερμανικές ναυτιλιακές να απεμπλακούν σταδιακά από την τραπεζική χρηματοδότηση και να αναζητήσουν, όπως επιτυχημένα έχουν κάνει οι Έλληνες εφοπλιστές, κεφαλαιουχική χρηματοδότηση, πείθοντας επενδυτές να επενδύσουν στις εταιρείες τους
0 σχόλια