Τροφές σύμμαχοι της καρδιάς.

Αναρτήθηκε από ΓΙΑΝΝΑΚΟΧΩΡΙΤΗΣ Σάββατο, 15 Δεκεμβρίου 2012


Τροφές σύμμαχοι της καρδιάς.Αφρόψαρα, κοτόπουλο και γλυκά του κουταλιού

Τα καρδιακά προβλήματα συνοδεύονται τις περισσότερες φορές από διατροφικά άγχη. Το καθημερινό πιάτο φορτώνεται με ερωτηματικά για το «τι είναι καλό» και «τι όχι», «τι δεν έχει λιπαρά», «πώς θα περιορίσω τη χοληστερίνη». 


Και επειδή τα απαγορευμένα πιάτα είναι λίγο – πολύ γνωστά, το ενδιαφέρον μετατοπίζεται στις τροφές που δρουν ως σύμμαχοι της καρδιάς – εύκολα πιάτα που θα ορθώσουν ασπίδα προστασίας στα καρδιαγγειακά προβλήματα.


Το πρωινό
Τα κλασικά δημητριακά είναι μία καλή λύση, οι νιφάδες βρώμης που δεν περιέχουν ούτε λιπαρά, ούτε ζάχαρη, είναι η καλύτερη. Αποτελούν σημαντική πηγή βιταμινών, μετάλλων, αλλά και φυτικών ινών, που μειώνουν τη χοληστερίνη και περιορίζουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων. Συνδυάστε τις με γάλα με χαμηλά λιπαρά και, αν θέλετε, προσθέστε μέλι ή σταφίδες.



Αφρόψαρα για το μεσημέρι
Τα αφρόψαρα, όπως ο γαύρος, η σαρδέλα, η μαρίδα θεωρούνται από τις καλύτερες πηγές ω-3 πολυακόρεστων λιπαρών οξέων_ τα οποία περιορίζουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Δεν αυξάνουν τη χοληστερίνη, ενώ παράλληλα βοηθούν στη μείωση των τριγλυκεριδίων στο αίμα. Μαγειρεύοντας το ψάρι στο ταψί με ελαιόλαδο (πλούσια πηγή μονοακόρεστων λιπαρών οξέων και βιταμίνης Ε), ντομάτα (λυκοπένιο), σκόρδο (αλισίνη) και μαϊντανό (βιταμίνη C), εμπλουτίζετε το πιάτο σας με πολύτιμα αντιοξειδωτικά που προστατεύουν τα αγγεία και την καρδιά.

Αν δεν αγαπάτε τα ψάρια, προτιμήστε κοτόπουλο : ως λευκό κρέας περιέχει πολύ λιγότερο κορεσμένο λίπος από το κόκκινο, ιδιαίτερα όταν αφαιρείτε την πέτσα. Προσλαμβάνετε πρωτεΐνες, που είναι απαραίτητες για την καλή λειτουργία του οργανισμού σας, και μικρή ποσότητα λίπους, με αποτέλεσμα να μην επηρεάζεται αρνητικά η χοληστερίνη σας και, κατά συνέπεια, να περιορίζεται ο κίνδυνος ανάπτυξης στεφανιαίας νόσου.

Για ένα ενδιαφέρον, μεσημεριανό πιάτο, μπορείτε να προσθέσετε πιπεριές όλων των χρωμάτων. Περιέχουν αντιοξειδωτικά, όπως βιταμίνες Α, C και το καρετονοειδές β-καροτένιο. Οι κόκκινες πιπεριές περιέχουν περισσότερο β-καροτένιο από όλα τα είδη. Ισχυρή αντιοξειδωτική δράση διαθέτει το ελαιόλαδο, ενώ αντίστοιχες ιδιότητες έχει το κρεμμύδι, καθώς είναι πλούσιο σε φλαβονοειδή. Αν συνοδεύσετε το κοτόπουλο με άγριο ρύζι αντί για λευκό, θα εφοδιάσετε τον οργανισμό σας με περισσότερες φυτικές ίνες και βιταμίνες του συμπλέγματος Β.
Τα λαδερά

Το σπανακόρυζο, όπως και το λαχανόρυζο, είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να προσθέσετε στο διαιτολόγιό σας τα λαχανικά. Το σπανάκι, καθώς και τα περισσότερα σκούρα φυλλώδη λαχανικά περιέχουν πολλά αντιοξειδωτικά στοιχεία, τα κυριότερα από τα οποία είναι οι βιταμίνες Α και C, αλλά και ιχνοστοιχεία (μαγγάνιο) που προστατεύουν την καρδιά και τα αγγεία.

Επιπλέον, το σπανάκι είναι πηγή φυλλικού οξέος (βοηθά τις μεταβολικές λειτουργίες του οργανισμού) και σιδήρου (συμμετέχει στην παραγωγή της αιμοσφαιρίνης, στο σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων και στη μεταφορά του οξυγόνου στους ιστούς). Αν προσθέσετε στο πιάτο σας λεμόνι, που είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, ο οργανισμός σας θα αφομοιώσει καλύτερα τα τελευταία δύο θρεπτικά συστατικά.


Για τους λάτρεις των ζυμαρικών
Μακαρόνια με σάλτσα ντομάτας και σκόρδο : μία εύκολη λύση, όταν δεν ξέρετε τι να μαγειρέψετε.
Το λυκοπένιο που περιέχει η μαγειρεμένη ντομάτα ή η συμπυκνωμένη σάλτσα είναι 2,5 φορές περισσότερο απορροφήσιμο από αυτό της ωμής ντομάτας. Αν προσθέσετε σκόρδο στη σάλτσα, θα ωφεληθείτε από τις ισχυρές αντιοξειδωτικές του ιδιότητες, καθώς περιέχει περίπου 200 ενεργά συστατικά που μειώνουν τα επίπεδα της «κακής» χοληστερίνης και περιορίζουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών επεισοδίων.
Τα σωτήρια λαχανικά
Λάχανο, καρότο, μαρούλι, μπρόκολο και κουνουπίδι, είναι όλα τους πλούσια σε αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες, ενώ παράλληλα φτωχά σε θερμίδες.
Όταν τα καταναλώνετε σε μεγάλες ποσότητες, εφοδιάζετε τον οργανισμό σας με αντιοξειδωτικά που βοηθούν στη ρύθμιση της χοληστερίνης και περιορίζουν τον κίνδυνο εκδήλωσης καρδιοπαθειών. Είναι προτιμότερη, μάλιστα, μια χειμωνιάτικη σαλάτα με ποικιλία ωμών λαχανικών, καθώς με το βράσιμο καταστρέφεται μεγάλο μέρος των θρεπτικών συστατικών που περιέχουν. Για να ενισχύσετε τις καρδιοπροστατευτικές ιδιότητες της σαλάτας, προσθέστε μια σάλτσα βινεγκρέτ με ελαιόλαδο και λεμόνι.

Σάντουιτς στο γραφείο

Καθώς τα μπέικον και τα λουκάνικα δεν ενδείκνυνται, προτιμήστε μανιτάρια, για να φτιάξετε ένα πρόχειρο γεύμα. Περιέχουν άφθονα μεταλλικά άλατα και ιχνοστοιχεία, που είναι απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία της καρδιάς, ενώ είναι φτωχά σε νάτριο, οπότε μπορούν να καταναλώνονται άφοβα και από όσους έχουν υπέρταση. Αν σοτάρετε τα μανιτάρια με λίγο ελαιόλαδο, εκτός από πιο νόστιμα, θα γίνουν και πιο θρεπτικά, καθώς τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα του ελαιόλαδου «αγαπούν» την καρδιά. Αν, μάλιστα, χρησιμοποιήσετε ψωμάκι ολικής άλεσης και προσθέσετε φρέσκα λαχανικά, όπως ντομάτα, κρεμμύδι, μαρούλι, αυξάνετε σημαντικά την περιεκτικότητα του σάντουιτς σε φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά.

Πάρτε μαζί σας, στο γραφείο, φρούτα. Ακούγεται κοινότοπο, αλλά τα φρούτα λειτουργούν ως πολύτιμα εφόδια στον πόλεμο ενάντια στα καρδιαγγειακά προβλήματα.
Φτιάξτε φρουτοσαλάτα εποχής με μήλο, πορτοκάλι, αχλάδι και ρόδι. Θα συνδυάσετε διαφορετικές γεύσεις και ο οργανισμός σας θα προσλάβει ποικιλία θρεπτικών συστατικών, όπως πολύτιμες βιταμίνες Α, C και Ε, γνωστές για την αντιοξειδωτική τους δράση, φυτικές ίνες και ιχνοστοιχεία.

Ώρα για επιδόρπιο

Επιλέξετε γλυκά του κουταλιού : δεν περιέχουν καθόλου λίπος, και παράλληλα διατηρούν κάποιες από τις ωφέλιμες ιδιότητες του φρούτου.
Ο χαλβάς από σιμιγδάλι είναι, επίσης, από τις πιο υγιεινές γλυκές επιλογές, καθώς το μοναδικό λίπος που περιέχει είναι το ελαιόλαδο. Αποφεύγετε να καβουρντίζετε το σιμιγδάλι πολλή ώρα με το ελαιόλαδο, καταστρέφονται τα θρεπτικά συστατικά του τελευταίου.

0 σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

ΕΥΡΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ΠΩΛΕΙΤΑΙ

Χορηγοι

Κομνηνοί Ροδοχωρίου
Rodochoritis
savsidir
Rodochoritis
ouzounis
ktimakelesidi
suma
baxevanosΑγρόκτημα Παρχαρίδης
Giannakidis

ΤΟ BANNER ΜΑΣ

johnvillage

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ

ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΑΚΟΧΩΡΙΟΥ, Η ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΟΜΟΡΦΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ. ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΩΝ ΑΝΗΣΥΧΙΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ, ΤΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΩΝ, ΤΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΚΑΚΩΣ ΚΕΙΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ ΠΡΟΟΔΟΥ.
ΜΠΕΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
" Η αληθεια απλα υπαρχει. Το ψεμα πρεπει να εφευρεθει... "
Ο Γιαννακοχωριτης αναδημοσιευει τακτικα, στα πλαισια της συνεργασιας του με αλλα ιστολογια, αλλα και στα πλαισια της προσπαθειας του για την αναδειξη του νεου μεσου, που ονομαζεται "κυβερνοχωρος" αρθρα και αποψεις αλλων bloggers.
Στην περιπτωση αυτη παρατιθεται παντοτε η πηγη και συνεπως, το παρον ιστολογιο, αποποιειται καθε νομικης ευθυνης για την ακριβεια των γραφομενων σε αλλα ιστολογια ή ιστοσελιδες.

Followers

Φωτοφραφιες απο τα περασμενα

Φωτογραφιες Συλλογου

Διαφορες Φωτογραφιες Γιαννακοχωριου

ΑΡΧΕΙΟ

Κατάλογος ιστολογίων μου

Related Posts with Thumbnails

Tofai